BURSA - Bursa Büyükşehir Belediyesi Orkestra Şube Müdürlüğü tarafından öğretmenlere yönelik yapılan atölye çalışması, ara tatil dönemindeki öğretmenlere renkli anlar yaşattı.

Osmangazi Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı Pilot Sanayi İlkokulu ve Hürriyet Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğretmenlerinden oluşan 60 kişiye Atölye Çalışmaları kapsamında eğitimler verildi. İlk olarak bağlama ailesinin sunumunun yapıldığı atölye çalışmasında, Orkestra Şube Öğretmenleri Altan Göl ve Ayşenur Türkeş Menteşe tarafından divan sazı, bağlama ve cüra sazlarının tanıtımları yapıldı. Renk Sazlar topluluğunda Cemil Menteşe kabak kemanenin tarihsel sürecini, Veli Kenan Şimşek kavalın icra teknikleri ve Hamit Gazigil de Azeri halk çalgısı olan tarın özelliklerini öğretmenlerle paylaştı. Gürcistan ve Azerbaycan yörelerinin en önemli çalgısı olan Garmonun sunumu Cavit Gazigil tarafından ve Karadeniz Türkülerinin vazgeçilmez sazı kemençe ise Şerif Pir tarafından tanıtıldı.

Öğretmenlere motivasyon

Davul, bendir, nagara, kaşık gibi halk müziğinde kullanılan ritim sazların sunumu tüm katılımcılara dağıtılan Ritim Sazlar ile uygulamalı olarak yapıldı. Metronom ve toplu ritim çalma teknikleri ise Ahmet Çakmak tarafından anlatıldı. Solunumun doğru şekilde alınması, göğüs yerine diyaframı kullanarak daha sağlıklı ve akıcı konuşmalar yapılması gibi teknikler de Nilüfer Göl tarafından öğretmenlere aktarıldı. Atölye çalışmaları kapsamında ahşap çalgı yapımı sanatçısı Emrah İnanır, imalat sürecinin hassasiyetlerini anlatarak, bağlamanın üretim sürecini uygulamalı olarak gösterdi. Koro halinde okuma eğitimi

Atölye çalışmaları kapsamında, katılımcı öğretmenlere Alim Hüseyinoğlu tarafından Bursa’nın ufak tefek taşları ve ipeğim türküleri koro halinde okutularak öğretildi. Bursa Büyükşehir Belediyesi Orkestra Şube Müdürlüğü’nün öğretmenler için ara döneme özel hazırladığı atölye çalışması öğretmenler tarafından büyük takdir topladı. Programın sonunda katılım sertifikaları Orkestra Şube Müdürü Muhterem Çevik ve Bölüm Şefi Züleyha Savaş tarafından dağıtıldı.